Vennootschappen, vzw’s en stichtingen moeten tegen uiterlijk eind april het UBO-register aanvullen

De informatie die men al aan het UBO-register bezorgd heeft, moet aangevuld worden met documenten die de juistheid ervan aantonen

Vennootschappen, vzw’s en stichtingen moeten tegen uiterlijk eind april het UBO-register aanvullen

UBO-register is de databank van de fiscus waarin alle Belgische vennootschappen, vzw’s en stichtingen de identiteitsgegevens van hun ‘uiteindelijke begunstigden’ (UBO) opgenomen moeten worden. Het gaat dan in principe om de natuurlijke personen die rechtstreeks of onrechtstreeks ten minste 25% van de stemrechten of van het eigendomsbelang ervan hebben.

Een nieuwe verplichting werd ingevoerd: de informatie die men al aan het UBO-register bezorgd heeft, moet aangevuld worden met documenten die de juistheid ervan aantonen. Het gaat met name om een kopie van het aandelenregister, de statuten, een aandeelhoudersovereenkomst, een notariële akte, …

Deze gegevens kunnen aangevuld worden op de volgende link: https://eservices.minfin.fgov.be/ubo/